REGULAMIN

Sklepu Internetowego https://lekarkaodchemii.pl/

  • 1 Słownik

Używane w Regulaminie pojęcia mają następujące znaczenie:

  1. Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego https://lekarkaodchemii.pl/
  2. Sklep Internetowy lub Portal – sklep internetowy Lekarka Od Chemii umieszczony na portalu https://lekarkaodchemii.pl/
  3. Sprzedawca – właściciel Sklepu Internetowego – Emilia Bąk, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą “Emilia Bąk” z siedzibą w Koziegłowach przy ul. Woźnickiej 71, 42-350 Koziegłowy, nr NIP 5771999033.
  4. Klient – każdy użytkownik Portalu, niezależnie od tego, czy posiada Konto Klienta czy też nie.
  5. Konsument – osoba fizyczna dokonującą ze mną czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, jak również osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zawierająca umowę bezpośrednio związaną z prowadzoną działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego.
  6. Umowa – umowa o dostarczanie treści cyfrowych w postaci zakupionego Kursu zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
  7. Kurs – produkt Sprzedawcy oferowany w Sklepie Internetowym, na który składają się poszczególne Lekcje odbywające się na żywo (podczas Webinaru) lub nagrane jako materiał Video zawierający omówienie poszczególnych zagadnień stanowiących element Kursu. Kursem może być zarówno kurs całoroczny, jaki i jego poszczególne moduły lub lekcje.
  8. Konto Klienta – dostępna dla Klienta po zarejestrowaniu się i zalogowaniu (przez podanie loginu i hasła) część Portalu, w której będzie on miał dostęp do funkcjonalności Portalu, w szczególności do wykupionych Kursów. 
  • 2. Informacje wstępne
  1. Regulamin określa zasady rejestracji i używania Konta Klienta oraz zasady sprzedaży oraz świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  2. Dla prawidłowego działania Sklepu Internetowego oraz Kursów, które są w nim oferowane niezbędne są:
    1. sprzęt komputerowy (w tym tablet lub smartfon) z dostępem do sieci Internet;
    2. przeglądarka internetowa;
    3. oprogramowanie niezbędne do odczytania plików PDF – np. Adobe READER;
    4. aktywne konto e-mail.
  3. Jeśli jakakolwiek funkcjonalność Portalu lub wykupionych Kursów będzie wymagała innych środków technicznych do prawidłowego funkcjonowania, informacja o tym fakcie zostanie umieszczona w opisie tej funkcjonalności lub produktu.
  4. W przypadku problemów technicznych lub jakichkolwiek pytań lub wątpliwości Klient może skontaktować się ze Sprzedawcą telefonicznie pod numer ………… (w dni robocze w godzinach od … do …) za pośrednictwem wiadomości e-mail przesłanej na adres emilia@lekarkaodchemii.pl lub przesyłając wiadomość przez formularz kontaktowy na udostępniony na Portalu.
  5. Sprzedawca nie stosuje indywidualnego dostosowywania cen na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji.

     

  • 3. Portal
  1. Funkcjonalności Portalu pozwalają:
    1. skontaktować się ze mną za pośrednictwem formularza kontaktowego;
    2. złożyć zamówienie i zawrzeć umowę o dostarczanie treści cyfrowych w postaci oferowanych w Sklepie Internetowym Kursów. 
  2. Korzystanie z funkcjonalności Portalu w zakresie określonym w §3 pkt 1 jest bezpłatne. 
  3. Podczas korzystania ze Sklepu Internetowego, w zakresie jakichkolwiek funkcjonalności oferowanych na Portalu, zabronione jest dostarczanie jakichkolwiek treści o charakterze bezprawnym.
  • 4. Proces zamówienia
  1. Proces zamówienia produktów znajdujących się w Sklepie Internetowym inicjowany jest przez Klienta.
  2. Klient może wybrać dowolny produkt znajdujący się w Sklepie Internetowym lub kilka z tych produktów. Proces zamówienia inicjowany jest przez dodanie produktu do „Koszyka”.
  3. Klient nie może złożyć zamówienia anonimowo. Złożenie zamówienia wymaga od Klienta podania następujących danych:
    1. imienia i nazwiska;
    2. adresu zamieszkania;
    3. numeru telefonu;
    4. adresu e-mail;
    5. nazwy firmy i jej numeru NIP w przypadku, gdy klient życzy sobie wystawienia faktury VAT.
  4. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych w formularzu zamówienia. 
  5. Zamówienie może zostać zrealizowane wyłącznie po zaakceptowaniu przez Kupującego treści Regulaminu.
  6. Po uzupełnieniu wszystkich danych i zaksięgowaniu płatności Klienta za zakupiony Kurs następuje automatyczne utworzenie Konta Klienta i uzyskanie przez Klienta dostępu do wykupionego Kursu. 
  • 5. Faktury i płatności 
  1. Wszystkie ceny podane w Sklepie Internetowym są cenami brutto.
  2. Sprzedawca w ramach Sklepu Internetowego oferuje następujące możliwości zapłaty:
    1. za pomocą usługi BLIK;
    2. za pomocą usługi tzw. „szybkich przelewów”;
    3. za pomocą tradycyjnego przelewu na rachunek bankowy Sprzedawcy.
  3. Płatności za pomocą usług BLIK i „szybkich przelewów” realizowane są za pośrednictwem pośrednika płatności w postaci spółki CashBill S.A. ul. Sobieskiego 2 40-082 Katowice NIP: 6292410801 REGON: 241048572 KRS: 0000323297.
  4. CashBill S.A. księguje płatności w terminach wskazanych w tabeli godzin księgowania znajdującej się pod adresem https://www.cashbill.pl/godziny-ksiegowania/ 
  5. Płatności dokonywane tradycyjnym przelewem powinny zostać zrealizowane na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany w potwierdzeniu zamówienia w terminie 7 dni od dnia złożenia zamówienia. Płatność zostaje zaksięgowana z chwilą uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  • 6. Korzystanie z Kursu
  1. Klient uzyskuje dostęp do Kursu z chwilą zaksięgowania płatności przez operatora płatności o którym mowa w §5 pkt 3 Regulaminu lub, w przypadku płatności tradycyjnym przelewem, z chwilą uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  2. O uzyskaniu dostępu do Kursu Klient zostaje poinformowany wiadomością e-mail. Wiadomość ta zawiera także dane dostępowe do Konta Klienta.
  3. Klient może korzystać z Kursu przez okres wskazany w ofercie Kursu. Dostęp do platformy kursowej udzielany jest na okres 365 dni. 
  4. Udzielenie Klientowi dostępu do Kursu nie stanowi przeniesienia praw autorskich do materiałów video oraz udostępnionych Klientowi plików ani udzielenia licencji na dalsze wykorzystanie tych materiałów. W szczególności Klient nie jest uprawniony do udzielania dostępu do jakichkolwiek Lekcji Kursu osobom trzecim ani przekazywania im jakichkolwiek plików lub ich wydruków albo ich odwzorowań. 
  5. Klient zobowiązany jest:
    1. do korzystania z Kursu w sposób niezakłócający działania Platformy;
    2. do korzystania z Kursu samodzielnie i nie udzielać dostępu do Kursu osobom trzecim;
    3. do nierozpowszechniania całości ani części Kursu bez zgody Sprzedawcy.
  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania Klientowi dostępu do Kursu w przypadku naruszenia przez niego postanowień niniejszego paragrafu.
  • 7. Prawo do odstąpienia od umowy
  1. Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy o dostarczanie treści cyfrowych. 
  2. Konsument może odstąpić od umowy przez złożenie oświadczenia na piśmie lub w formie dokumentowej, na adres e-mail Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczające jest nadanie oświadczenia w w/w terminie.
  3. Ustawowe prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli Sprzedawca rozpoczął spełnianie świadczenia za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo upływem terminu do odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej Sprzedawca od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę, z wyjątkiem treści, które:
    1. są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
    2. dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę;
    3. zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
    4. zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.

Z wyjątkiem przypadków, o których mowa powyżej, Sprzedawca na żądanie Konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę.

  • 8. Postępowanie reklamacyjne
  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego za niezgodność z umową dostarczonych Konsumentowi  usług oraz Kursu przez okres 2 lat od dnia uzyskania przez Klienta dostępu do Kursu jeśli niezgodność ta istniała w chwili ich dostarczenia i ujawniła się przed upływem 2 lat licząc od dnia ich dostarczenia. W razie braku zgodności towaru, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową Konsumentowi przysługują uprawnienia określone w art. 43a – 43q Ustawy.
  2. Towar, treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową jeżeli zgodne z umową pozostają ich:
    1. opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;
    2. przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.
  3. Ponadto towar, treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby zostać uznana za zgodną z umową, musi:
    1. nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
    2. występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do towarów z elementami cyfrowymi, treści cyfrowych lub usług cyfrowych – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towarów, treści lub usług tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę ich charakter oraz publiczne zapewnienie złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:
      1. nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
      2. przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
      3. publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy.
    3. być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;
    4. być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, a w przypadku usług i treści cyfrowych – z wersją próbną lub zapowiedzią, które przedsiębiorca udostępnił konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
  4. Jeżeli sprzedany produkt, treść lub usługa cyfrowa ma wadę, Kupujący może:
    1. żądać wymiany produktu na wolny od wad,
    2. żądać usunięcia wady,
    3. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny,
    4. złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
  5. Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
    1. przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową albo doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
    2. brak zgodności z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową lub przedsiębiorca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową;
    3. brak zgodności towaru, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony;
    4. z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
  6. Obniżona cena musi być proporcjonalna do zmniejszonej wartości towaru, usługi cyfrowej lub treści cyfrowych. Przedsiębiorca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
  7. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru, usługi cyfrowej lub treści cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności towaru, treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest istotny.
  8. Jeśli Kupujący stwierdzi wadę produktu, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści. Wszelkie uwagi, zastrzeżenia i reklamacje związane z korzystaniem ze Sklepu Internetowego oraz z działaniem Kursów oraz innych funkcjonalności Portalu należy zgłaszać Sprzedawcy za pośrednictwem wiadomości e-mail pod adres ……….. 
  9. Reklamacja powinna zawierać:
    1. imię i nazwisko zgłaszającego Klienta;
    2. adres do korespondencji elektronicznej;
    3. przedmiot reklamacji;
    4. datę i rodzaj występującej nieprawidłowości.
  10. Sprzedawca rozpozna reklamację w terminie 30 dni od dnia skutecznego doręczenia mu tej reklamacji.
  • 9. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów
  1. Wszelkie spory związane z funkcjonalnościami Sklepu Internetowego lub realizacją Umowy mogą zostać rozwiązane w drodze mediacji, na co Sprzedawca niniejszym wyraża zgodę. 
  2. Klient będący Konsumentem ma możliwość zwrócenia się do stałego stałego sądu polubownego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu jak również do skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów. 
  3. Konsument może uzyskać więcej informacji o pozasądowym rozstrzyganiu sporów m.in. na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem http://polubownie.uokik.gov.pl.
  • 10. Bezpieczeństwo i ochrona danych
  1. Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony gromadzonych danych, w tym danych osobowych Klienta.
  2. Administratorem danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest Emilia Bąk prowadząca działalność gospodarczą pod firmą “EMILIA BĄK” w Koziegłowach przy ul. Woźnickiej 71, 42-350 Koziegłowy (nr NIP 5771999033).
  3. Dane osobowe gromadzone za pośrednictwem Sklepu Internetowego są przetwarzane:
    1. w celu wykonania umowy oraz podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie Klienta;
    2. uzasadnionego interesu Sprzedawcy;
    3. zgody Klienta, gdy zostanie udzielona.
  4. Podanie danych osobowych w celu korzystania z funkcjonalności Portalu jest dobrowolne, ale niezbędne dla wypełnienia celu tego przetwarzania.
  5. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych gromadzonych za pośrednictwem Platformy znajdują się w Polityce Prywatności pod adresem : https://lekarkaodchemii.pl/polityka-prywatnosci/
  • 11. Pozostałe postanowienia
  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen oferowanych produktów oraz udzielania promocji i zniżek. Wszelkie zmiany i nowe oferty pozostaną bez wpływu na umowy zawarte przed wejściem w życie nowej oferty. 
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie. W przypadku zmiany Regulaminu do Kursów i usług wykupionych przed zmianą Regulaminu zastosowanie znajdą postanowienia Regulaminu.
  3. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.08.2023
  4. W przypadku zmiany Regulaminu wszystkie jego poprzednie wersje będą możliwe do pobrania na stronie Regulaminu.